POLITYKA PRYWATNOŚCI W FUNDACJI POLSKI INSTYTUT NOTARIALNY DOTYCZĄCA OSÓB ODWIEDZAJĄCYCH STRONĘ INTERNETOWĄ

  1. Wstęp

Niniejsza polityka prywatności zawiera informacje dotyczące przetwarzania przez Fundację – Polski Instytut Notarialny z siedzibą w Łodzi (90-202) przy ulicy Pomorskiej nr 19 lok. 41, wpisaną do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000456188, NIP 7252072600, REGON 101709476 (dalej zwaną: „POLINot”) danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej  http://polinot.pl/ (dalej zwanych: „Użytkownikami” i  „Stroną” lub „Serwisem”).

  1. Przetwarzanie danych osobowych

Zgodnie z  rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwanego: „RODO”) (Dz. U. UE L z dnia 4 maja 2016 r.) na podstawie art. 13 RODO POLINot przekazuje następujące informacje z zakresu ochrony danych osobowych:

2.1   Administrator:

Administratorem danych osobowych jest Fundacja – Polski Instytut Notarialny z siedzibą w Łodzi (90-202) przy ulicy Pomorskiej nr 19 lok. 41, wpisana Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000456188. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

2.2 Kategorie danych osobowych oraz cele podstawy i okres ich przetwarzania:

2.2.1. Dane zbierane bezpośrednio

Fundacja zbiera, przechowuje i wykorzystuje dane osobowe Użytkowników, które Użytkownicy przekazali dobrowolnie wchodząc na stronę internetową Fundacji, takie jak adresy protokołu internetowego osób odwiedzających nasz serwis, a także tzw. dane zbiorowe, czyli informacje o tym, ilu odwiedzających zalogowało się na naszej stronie, jakie strony zostały odwiedzone przez nich wcześniej, itp. Dane te zbierane są automatycznie. W celu dowiedzenia się więcej na temat zbierania przez nas danych zbiorowych prosimy o zapoznanie się z naszą informacją dotyczącą cookies. Podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniany interes Fundacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), czyli prowadzenie analiz statystycznych i zarządzanie Stroną, zapewnienie bezpieczeństwa Strony i Użytkowników oraz spełnienie obowiązków prawnych wynikających z RODO w zakresie realizacji praw i w związku z tym archiwizowania żądań kierowanych do Fundacji lub informowania o zagrożeniach dla prywatności. Dane te są przechowywane przez okres ich przydatności dla Fundacji lub do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń.

2.2.2. Dane osób korzystających z formularzy kontaktowych

Od osób korzystających z formularzy kontaktowych za pośrednictwem naszej strony internetowej zbieramy podstawowe dane umożliwiające kontakt z Użytkownikiem: imię, nazwisko oraz adres e-mail, a także wszelkie dane podane przez Państwa w formularzu kontaktowym. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do korzystania z formularza kontaktowego i umożliwienia Fundacji udzielenia odpowiedzi na zapytania za pośrednictwem tych formularzy. Podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Fundacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), zaś dane przetwarzane są w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie przez okres niezbędny do jej udzielenia.

Niezależnie od powyższych okresów, Państwa dane mogą być przetwarzane przez Fundację dla celów ustalania lub dochodzenia przez Fundację roszczeń cywilnoprawnych w ramach prowadzonej działalności, a także obrony przed takimi roszczeniami – przez odpowiednie okresy przedawnienia takich roszczeń.

Decyzje w zakresie przetwarzanych danych osobowych nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany, a dane osobowe nie podlegają profilowaniu.

2.3 Zabezpieczenie danych osobowych:

Fundacja wdrożyła techniczne i organizacyjne zabezpieczenia danych osobowych chroniące je przed nieuprawnionym, przypadkowym lub niezgodnym z prawem usunięciem, utratą, opublikowaniem, zmodyfikowaniem, pogorszeniem, bezprawnym rozpowszechnianiem i nadużyciem.

 

2.4.  Odbiorcy danych osobowych:

Fundacja może przekazać dane osobowe Użytkowników podmiotom publicznym lub prywatnym, jeśli taki obowiązek będzie wynikać z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a także podmiotom trzecim, które przetwarzają je w imieniu fundacji i nie używają ich do własnych celów (np. dostawcy świadczący usługę hostingu, usługi księgowe, dostarczający systemy do analizy skuteczności kampanii marketingowych). Podmioty te pochodzą z krajów członkowskich Unii Europejskiej lub z innych krajów, które w sposób dostateczny chronią dane osobowe. Dane mogą być przekazywane poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

2.5.  Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych :

2.5.1.Użytkownikom przysługuje prawo do :

  • dostępu do swoich danych,
  • sprostowania swoich danych,
  • usunięcia danych,
  • ograniczenia przetwarzania danych,
  • wniesienia sprzeciwu – Użytkownik może wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, jeśli podstawę prawną przetwarzania stanowi uzasadniony interes administratora. Żądanie powinno zawierać uzasadnienie sprzeciwu poprzez określenie co stanowi szczególną sytuację, z uwagi na którą składany jest sprzeciw. Sprzeciw nie zostanie uwzględniony, jeśli Fundacja wykaże, że jej uzasadniony interes jest nadrzędny wobec roszczenia Użytkownika lub że jego dane są jej potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń wobec Użytkownika.
  • przenoszenia danych – prawo do przenoszenia danych dotyczy danych, które zostały dostarczone Fundacji na podstawie zgody lub umowy. Można je otrzymać w ustrukturowanym formacie (np. xml) albo można je przesłać bezpośrednio do wskazanego administratora danych.
  • wniesienia skargi – w przypadku uznania, że dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem można wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego organu nadzorczego.

2.5.2 Celem skorzystania z powyższych uprawnień należy skontaktować się korespondencyjnie z Fundacją przesyłając wniosek pocztą tradycyjną na adres siedziby Fundacji lub emailem na adres: sekretariat@polinot.pl  Wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie miesiąca od ich otrzymania.  Termin ten może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. W terminie miesiąca od otrzymania wniosku Fundacja  poinformuje osobę, której dane dotyczą, o przedłużeniu terminu i przyczynach opóźnienia.

  1. Odnośniki do innych stron internetowych

Strona internetowa Fundacji może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za obowiązujące na tych stronach zasady przestrzegania polityki prywatności i przetwarzania plików cookies. Zalecamy zapoznanie się z polityką prywatności i plików cookies przed rozpoczęciem korzystania z tych stron.

  1. Aktualizacje polityki prywatności

Niniejsza Polityka wchodzi w życie z datą jej opublikowania na stronie na stronie internetowej i może zostać zmieniona w związku ze zmianą działalności POLINOTu, jak również z uwagi na konieczność dostosowywania prowadzonych operacji do najnowszych wymagań technologicznych z zakresu bezpieczeństwa oraz w związku ze zmianą przepisów prawa. O zmianach w Polityce POLINot będzie informować z wyprzedzeniem.

  1. Cookies

5.1. Pliki cookies są to dane informatyczne przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników stron WWW (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez Stronę internetową Administratora . Strona internetowa Administratora korzysta z takich plików w następujących celach:

  • udostępniania naszego serwisu,
  • dostosowania działania naszego serwisu do preferencji użytkowników,
  • ograniczenia skutków awarii naszego serwisu,
  • statystycznych

5.2. Serwis wykorzystuje następujące typy plików:

  • cookies sesyjne: są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki, a następnie zostają trwale usunięte,
  • cookies stałe: są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania, zakończenie sesji przeglądarki nie oznacza ich usunięcia.
  • cookies zewnętrzne: pochodzą od dostawców narzędzi do analityki w naszym serwisie.

5.3 Każdy użytkownik naszego serwisu może dokonać zmiany konfiguracji ustawień plików cookies. Zmiana konfiguracji ustawień przeglądarki internetowej może jednak wpływać na ograniczenie funkcjonalności Serwisu. Poniżej lista najczęściej używanych przeglądarek wraz z instrukcjami, w jaki sposób można skonfigurować ustawienia plików cookies:

5.4. Przeglądarki najczęściej domyślnie pozwalają na to, aby używać i umieszczać w nich pliki „cookie”. Możesz tak ustawić swoją przeglądarkę, aby uprzedzała Cię, że próbuje obsłużyć plik „cookie”. Możesz także całkowicie zablokować obsługę plików „cookie”.